שיווק רוחני – מא' ועד ת'

שיווק רוחני הוא מושג שמתחיל להיות מדובר בעולם, בישראל עדיין לא התחלנו לעכל אותו

היום כל אדם שפותח עסק, מנהל למעשה שני עסקים: האחד הוא העסק האמתי שלו, והשני הוא עסק בשיווק. אנשים רבים שיש להם חזון, ויש להם עסק, ארגון או מוצר וחושבים שהוא הדבר הכי נפלא בעולם. מגלים לתדהמתם שהעובדה שיש להם להציע משהו מדהים לטובת האנושות היא רק ההתחלה ושעכשיו צריך להתחיל לשווק.

מרגע זה הם יתקלו באלפי מדריכים לשיווק: איך לשווק באמצעות וידיאו, באמצעות המייל, באמצעות הפייסבוק, באמצעות גוגל, באמצעות אתר וכו' אבל בדיוק כמו בחיים שיווק לא יכול להיות מורכב מפעולות טכניות בלבד, זה לא יעזור שתשקיעו עשרות אלפי שקלים בוידיאו מרשים, פרסום בפייסבוק, פרסומות בגוגל או בהקמת אתר בלי שהנשמה שלכם מחוברת אל פעולות השיווק.

בדיוק כמו בחיים, גם בשיווק אנחנו פועלים בארבע רמות מקבילות. יש את הרמה הטכנית המעשית, יש את הרמה הרגשית, יש את הרמה האנרגטית ויש את הרמה הרוחנית הגבוהה ביותר. אם באופן רגשי אני לא מחוברת לניוזלטר המושלם שכתבתי, או אם אני מפרסמת בפייסבוק אבל אני מכווצת באופן אנרגטי ומלאה במחשבות שליליות על העסק. זה לא זה, דרושה הרמוניה מלאה בשביל הצלחה אמיתית בשיווק.

בינתיים אני מצרפת לכם את המילון שלי לשיווק רוחני

א. אמונה- אני חייב להאמין במה שאני משווק (וגם איזון ואהבה הם באות א')

ב. בידול- אני לא כמו כולם, אלוהים העניק לי מתנה מיוחדת להביא לעולם.

ג. גאווה וענווה – שימו לב שאתם לא משווקים מתוך הפרזה ולא מתוך החסרה.

ד. דיוק – מי קהל היעד שזקוק למה שיש לי להציע, מה בדיוק אני יכול להציע לו?

ה. הרפיה – בלי לחץ, אנחנו מניחים את הכלים לשיווק ואלוהים דואג לכל השאר.

הצלחה – הצלחה היא לא רק התוצאות אלא הלמידה שבדרך.

ו. ואהבת – המניע לשיווק צריך להיות מתוך רצון להיטיב עם האחר, אל תשכחו לפזר תבלין של אהבה.

ז. זמן – דברים טובים מתרחשים לאט, כל המדריכים שמספרים לכם על שיווק שיביא לכם מיליונים

בשתי דקות, נסו למצוא מדריך אחר מואר יותר.

ח. חזון – אי אפשר לשווק שום דבר בלי לטפח קודם את החזון האישי שלכם, המטרה הגדולה של כל זה.

ט. טוהר לב – אל תמכרו אשליות, אל תשווקו דמיונות, היו ישרים בקשר למוצר שלכם

י. יחסים – תשעים אחוז מההצלחה שלכם מול לקוחות היא מערכת היחסים שתפתחו אתם ופחות התוצאות

ב. כנות – בהמשך לפסקה הקודמת, אל תדברו כמו בפרסומת לקוקה קולה, דברו בגובה העיניים ובכנות

כוונה – תנו כוונה אמיתית כאשר אתם מעלים פרסומת או שולחים מייל שיגיע אל המקום שהוא צריך .

ל. לב – לשווק מכל הלב, לאו דווקא מהשכל. לדבר אל הרגש ופחות נתונים ומספרים והוכחות.

מ. מוטיבציה – אין לכם מוטיבציה לשווק? פתחו אותה. האזינו להרצאות, קראו ספרים, הדליקו את הניצוץ שלכם

נ. נתינה – הדבר שאותו אתם משווקים יכול להועיל לאחרים ולשנות את חייהם

ס. סדר – בדקו את חלל העבודה שלכם, בדקו את המרחב מתוכו אתם משווקים וסדרו אותו באופן שיתאים להצלחה שאתם רוצים לחוות

ע. עדיפות – יש לכם אלף דברים לשווק, בחרו את הדבר האחד והיחיד שבו אתם מובילים .

פ. פעולה – לשווק באופן רוחני זה לא אומר לשלב ידיים ולחכות שמישהו אחר יעשה את העבודה, צריך לעשות פעולות מעשיות, להניח את הצעדים הראשונים.

צ. צירופי מקרים – אם אתם מזמנים לכם דברים נפלאים, אל תתפלאו שהם יגיעו בקרוב

ק. קהל – אתם לא צריכים להגיע לכל העולם ואשתו, אתם צריכים להגיע לקהל הייחודי אך ורק לכם.

ר. רושם – אל תעשו דברים כדי להרשים אחרים, אין בכך צורך, מה שיש לכם הוא יפה כי הוא אתם.

ש. שקט ואיזון – רעש פנימי מפריע לעבודת השיווק, כשאתם יודעים מי אתם ומה  יש לכם למכור השקט ממלא אתכם.

שפע – גם אם אתם לא רואים אותו כרגע בחשבון הבנק שלכם, העולם מלא בשפע עבורכם והוא עוד יגיע

ת. תדרים – שימו לב באיזה תדר אתם נמצאים כשאתם משווקים – את הלחץ, הפחד, והחרדות שימו בצד את האהבה השמחה והמוטיבציה שימו לפניכם.

מחשבה אחת על “שיווק רוחני – מא' ועד ת'

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s